Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Carin Bisschop - WaarBenJij.nu Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Carin Bisschop - WaarBenJij.nu

Kratie

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

23 December 2015 | Cambodja, Kratié

Deze morgen vertrekken we naar onze volgende bestemming. We worden met een kleine bus opgehaald (minivan was stuk) en naar Kratie gebracht. Ook deze rit duurt een paar uur, de wegen in Cambodja zijn niet allemaal geasfalteerd. Veel wegen zijn "luxe" zandwegen en door de droogte zijn het enorme stofpaden.
Bij aankomst inchecken in het Mekong Dolphin hotel en kunnen in de middag een tocht naar de Irrawaddy dolfijnen boeken. Samen met het Belgisch stel stappen we in de tuk-tuk op weg naar deze beesten. Lekker met een bootje de Mekong op en ja hoor, we zien ze. Ze zijn echter moeilijk op foto vast te leggen, ze springen niet zo hoog, maar het blijft een mooi spektakel om zomaar dolfijnen in een rivier te zien. Na deze tocht en terug Bin het hotel is het alweer dinner-time. Naast ons hotel is een leuk restaurantje, Grass, met zuid Amerikaanse muziek. En het eten is er ook en goed. We raken in gesprek met de eigenaar. Omdat we de volgende dag ter vrije besteding hebben en we niet goed weten wat te gaan doen, gaan we op zijn voorstel in. Hij leidt ons de hele dag rond met zijn nieuwe tuk-tuk om meer van de omgeving te zien. Zo komen we bij een tempel, bezoeken we een schildpadden reservaat, nog een tempel (394 treden hoog) en kijken we naar een mooie zonsondergang bij de vissershuisjes in het water. Een heerlijke dag was dit!

• 31 December 2015 - 07:40

Marloes:

Heerlijk, wat een belevenissen. Al had ik deze regionen niet scherp op netvlies, maar kwa eten veelal midden/zuid Amerikaans georiënteerd?